Näyttää 1-1 koulutusta 1 tuloksesta
Näin suodatamme hakutuloksia
  • = Mukana 2. asteen yhteishaussa
Näyttää 1-1 koulutusta 1 tuloksesta

Teatteri ja tanssi / Lukiokoulutus -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

Teatteri ja tanssi ovat sidottavissa lukio-opintoihin kaksoistutkinnon tai erityislinjan kautta.

Kaksoistutkinnossa suoritetaan sekä ammatillinen perustutkinto että ylioppilastutkinto. Ammatillisten opintojen lisäksi opiskellaan vähintään neljää lukioainetta, joissa osallistutaan ylioppilaskirjoituksiin.

Joissakin lukioissa on tarjolla erillinen linja, esimerkiksi draaman ja teatterin linja tai musiikkiteatterilinja. Erityislinjan opiskelijat suorittavat muiden lukiokurssien ohella tietyn määrän linjaan liittyviä kursseja, kuten esimerkiksi teatterikursseja.

Tanssin ja teatterin koulutuksia

Teatteri- tai tanssipainotteisten lukio-opintojen jälkeen on hyvä suunnata saman alan jatko-opintoihin. Teatterialan korkeakoulutusta annetaan Teatterikorkeakoulussa sekä Helsingin ja Tampereen yliopistoissa. Myös monet ammattikorkeakoulut ja muut oppilaitokset tarjoavat teatterialan koulutusta.

Tanssi- ja teatterialan koulutuksia ovat esimerkiksi

• dramaturgian koulutusohjelma,
  • esitystaiteen ja -teorian maisteriohjelma,
  • koreografin maisteriohjelma,
  • näyttelijäntyön ja teatterityön koulutusohjelma,
  • ohjauksen koulutusohjelma,
  • tanssijan maisteriohjelma,
  • tanssin koulutusohjelma,
  • tanssinopettajan maisteriohjelma,
  • teatteriopettajan maisteriohjelma sekä
  • valo- ja äänisuunnittelun koulutusohjelma.

Teatteri ja tanssi / Lukiokoulutus

Vertaile koulutuksia