Näyttää 1-1 koulutusta 1 tuloksesta
Näin suodatamme hakutuloksia
Haluatko tietää, miten suodatamme hakutuloksia? Lue täältä lisää siitä, miten koulutukset listautuvat hakutuloksissa.
  • = Mukana 2. asteen yhteishaussa
Näyttää 1-1 koulutusta 1 tuloksesta

Musiikki / Lukiokoulutus -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

Musiikin koulutus on sidottavissa lukio-opintoihin kaksoistutkinnon tai musiikkilinjan kautta. Kaksoistutkinnossa suoritetaan sekä ammatillinen perustutkinto että ylioppilastutkinto. Joissakin lukioissa taas on tarjolla erillinen musiikkilinja.

Musiikkilinja (musiikkilukio)

Musiikkilinjan tuntijako poikkeaa normaalista tuntijaosta siten, että osa pakollisista oppiaineista on korvattu musiikkikursseilla. Musiikkilinjan opiskelijat voivat siis hyväksilukea tietyn määrän lukion pakollisista kursseista opiskellakseen enemmän musiikin opintoja.

Musiikkilinjan opiskelija voi suorittaa lukio-opinnot 2–4 vuodessa. Osa suoritettavista musiikin kursseista on pakollisia ja osa valinnaisia, syventäviä tai soveltavia kursseja. Musiikkikurssit sijoitetaan yleensä tasaisesti muiden lukio-opintojen joukkoon, joten musiikin opinnot kulkevat mukana koko lukiokoulutuksen ajan.

Musiikkilinja sopii esimerkiksi peruskoulun musiikkiluokalta tulevalle, musiikkiopistossa opiskelevalle tai muutoin musiikkia aktiivisesti harrastavalle. Opiskelu musiikkilinjalla antaa erinomaiset lähtökohdat alan jatko-opintoihin.

Musiikki / Lukiokoulutus

Vertaile koulutuksia