Näyttää 1-1 koulutusta 1 tuloksesta
Näin suodatamme hakutuloksia
  • = Mukana 2. asteen yhteishaussa
Näyttää 1-1 koulutusta 1 tuloksesta

Kuvataide / Lukiokoulutus -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

Kuvataiteen koulutus on sidottavissa lukio-opintoihin kaksoistutkinnon tai kuvataidelinjan kautta. Kaksoistutkinnossa suoritetaan sekä ammatillinen perustutkinto että ylioppilastutkinto. Joissakin lukioissa taas on tarjolla erillinen kuvataidelinja.

Kuvataidelinja (kuvataidelukio)

Kuvataidelinjan tuntijako poikkeaa normaalista tuntijaosta siten, että osa pakollisista oppiaineista on korvattu taideaineilla. Kuvataidelinjan opiskelijat voivat siis hyväksilukea tietyn määrän lukion pakollisista kursseista opiskellakseen enemmän kuvataiteen opintoja.

Kuvataidelinjan opiskelija voi suorittaa lukio-opinnot 2–4 vuodessa. Osa suoritettavista kuvataidekursseista on pakollisia ja osa valinnaisia, syventäviä tai soveltavia kursseja. Kuvataidekurssit sijoitetaan yleensä tasaisesti muiden lukio-opintojen joukkoon, joten kuvataiteen opinnot kulkevat mukana koko lukiokoulutuksen ajan.

Opiskelu kuvataidelinjalla antaa erinomaiset lähtökohdat visuaalisen alan ammatteihin tai jatko-opintoihin.

Kuvataide / Lukiokoulutus

Vertaile koulutuksia