Opiskele lakia kansainvälisessä ympäristössä

Alan Haji opiskelee lakia Tallinnan yliopiston Helsingin yksikössä. “Tutkinnosta erityisen kiinnostavan tekee Tallinnan yliopiston tarjoama mahdollisuus suorittaa osa opinnoista ulkomailla sekä tehdä harjoitteluja Suomessa ja ulkomailla", Haji kertoo.

Julkaistu 3.1.2018 Koulutusliitteessä

Tallinnan yliopisto

TEKSTI: Alan Haji KUVA: Triin Tõnurist KÄÄNNÖS: Emma Niemi

Opiskele lakia kansainvälisessä ympäristössä

Alan Haji opiskelee lakia Tallinnan yliopiston Helsingin yksikössä.

“ELÄMME jatkuvasti muuttuvassa ja kehittyvässä maailmassa, jossa kaikki on entistä vahvemmin kytköksissä toisiinsa. Maailmassa, jossa markkinat, kulttuurit ja ideologiat kasvavat ja laajenevat yli poliittisten rajojen. Juuri tämän takia opiskelijat haluavat matkustaa aiempaa enemmän. He eivät halua pelkästään oppia uusia kieliä, vaan myös saada uusia taitoja ja kokemuksia. Taitoja, jotka auttavat heitä sopeutumaan globalisoituneeseen maailmaan sekä hyötymään sen tarjoamista mahdollisuuksista.

Ne suomalaiset opiskelijat, jotka eivät vielä ole päättäneet mitä haluavat opiskella, ne jotka eivät vielä ole saaneet siihen mahdollisuutta sekä ne, jotka ovat seikkailunhaluisia eivätkä halua tuhlata yhtäkään vuotta etsiessään sopivaa vaihtoehtoa aloittaa korkeakouluopinnot – teille on hyviä uutisia. Tallinnan yliopisto tarjoaa Helsingin kampuksellaan mahdollisuuden opiskella oikeustieteen kandidaatin opinnot ainutlaatuisessa kansainvälisessä ympäristössä. Tutkinnon voi opiskella kokonaan englanniksi tai halutessaan osittain suomeksi, jos haluaa erikoistua Suomen lakiin.

Kolmannen vuoden opiskelijana voin kokemuksesta kertoa, että tutkinto-ohjelma on ollut kiehtova ja dynaaminen. Opetusryhmä oli suhteellisen pieni, mikä sallii henkilökohtaisen ja interaktiivisen opetuksen. Vierailevat kansainväliset professorit lisäävät oppimiskokemuksen arvoa.

Ensimmäisenä vuonna opimme perusteet – tähtäimenä oli saavuttaa vankka tietopohja sekä saada tarvittavat työkalut ja välineet opiskella sekä pärjätä myöhemmin työelämässä. Ohjelma koostui johdantokursseista, joilla käsiteltiin mm. lakia, historiaa, filosofiaa, logiikkaa, politiikkaa ja kansainvälisiä suhteita. Toisena ja kolmantena vuonna opinnot siirtyvät käsittelemään kolmea teemaa: Suomen lakia, eurooppalaista lakia ja kansainvälistä lakia. Opiskelijat voivat vapaasti valita, mitä moduuleja he haluavat opiskella pää- ja sivuaineena.

Tutkinnosta erityisen kiinnostavan tekee Tallinnan yliopiston tarjoama mahdollisuus suorittaa osa opinnoista ulkomailla sekä tehdä harjoitteluja Suomessa ja ulkomailla. Tällä hetkellä olen vuoden mittaisessa Erasmus+ -vaihdossa Tilburgin yliopistossa Hollannissa, ja olen erittäin innoissani ja motivoitunut ottamaan tästäkin kokemuksesta kaiken hyödyn irti."

Tutustu Koulutusliitteeseen!