paikassa Helsinki
Kysy lisätietoja oppilaitoksesta 👍

Töölön yhteiskoulun aikuislukio

Tervetuloa opiskelemaan kaikille avoimeen aikuislukioon!

Töölön yhteiskoulun aikuislukiossa kaikenikäiset opiskelijat toteuttavat tavoitteitaan – olivat ne sitten tiettyyn tutkintoon tähtääviä, yksittäisten aineiden opiskeluun liittyviä tai ihan vain virikkeellisiä illanviettovaihtoehtoja tv:n katselulle.

Koulussa voit suorittaa lukion päättötodistuksen ja ylioppilastutkinnon, jatkaa keskeytyneet lukio-opinnot loppuun, kirjoittaa ylioppilaaksi ammatillisen tutkinnon pohjalta tai opiskella yksittäisiä oppiaineita.

Opiskelijavalinnassa ei vaikuta todistuksen keskiarvo.

Älä siis jätä lukio-opintojasi haaveeksi - tule toteuttamaan ne meille!

Lukio-opiskelu

Voit suorittaa lukion päättötodistuksen ja ylioppilastutkinnon tai kirjoittaa ammatillisen tutkinnon pohjalta ylioppilaaksi, jatkaa keskeytyneet lukio-opinnot loppuun tai opiskella yksittäisiä oppiaineita. Lukio-opinnot kestävät omasta ajankäytöstäsi riippuen n. 2-4 vuotta. Aiemmat lukio-opintosi voidaan lukea hyväksi niin, että olet vapautettu saman sisältöisistä kursseista.

Aineopiskelijana voit räätälöidä juuri omien tarpeidesi mukaisen opintosuunnitelman ja vahvistaa valmiuksiasi esim. pääsykokeisiin tai työsi vaatimuksiin. Aikuislukion koko lukion kurssitarjonta on avoinna myös aineopiskelijoille.

Aikuislukiossa voit valita eri opiskelumuodoista itsellesi ja omaan tilanteeseesi sopivan tavan opiskella lukiossa: Lähiopiskelun lisäksi tarjolla on joustava tenttimisvaihtoehto, minkä lisäksi monessa oppiaineessa lähiopetuksen oppitunteja voi seurata myös etäyhteydellä. Lisäksi tarjolla on myös verkko-opiskeluna järjestettyjä opintojaksoja. Eri opiskelumuotoja voi tietenkin myös yhdistellä. Kokeet ovat pääsääntöisesti paikan päällä koululla, mutta muuten opetusjärjestelyt ovat joustavia.

Perusopetus

Voit suorittaa aikuisten perusopetuksen (alkuvaihe ja päättövaihe) ja saada perusopetuksen päättötodistuksen tai jatkaa keskeytyneitä peruskouluopintoja. Vieraskieliset peruskoulun opiskelijat valitaan kouluun valintakokeen perusteella. Valintakoe järjestetään keväisin ja syksyisin.

Kaksoistutkinto

Töölön yhteiskoulun aikuislukio tekee toisen asteen kaksoistutkintoyhteistyötä Business College Helsingin ja Perho Liiketalousopiston kanssa.

Kaksoistutkinnolla tarkoitetaan ammatillista perustutkintoa ja samaan aikaan suoritettavaa ylioppilastutkintoa. Kaksoistutkinto-opiskelusta on sovittu koulutuksen järjestäjien kesken. Kaksoistutkintoon haetaan yhteishaussa ammatilliseen oppilaitokseen.

Haluatko lisätietoa Töölön yhteiskoulun aikuislukion koulutustarjonnasta?

Löydät lisätietoa koulutustarjonnasta ja opintojen sisällöstä alla olevasta koulutuslistauksesta. Jokaisen koulutusesittelyn yhteydessä sinulla on mahdollisuus lähettää Töölön yhteiskoulun aikuislukioon yhteydenottopyyntö ja saada vastauksia opintojen aloittamiseen liittyviin kysymyksiisi.

Koulutukset

Koulutukset Paikkakunta
Aikuisten lukiokoulutus yleislinjalla Helsinki

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää oppilaitoksesta Töölön yhteiskoulun aikuislukio? Täytä yhteystietosi, niin oppilaitos ottaa sinuun yhteyttä.

reCAPTCHA logo Tämä sivusto on suojattu reCAPTCHA:lla, ja Googlen tietosuojakäytäntö ja käyttöehdot ovat voimassa.

Urheilukatu 10-12

Näytä puhelinnumero
www.tyk.fi

Töölön yhteiskoulun aikuislukio sosiaalisessa mediassa