paikassa Savonlinna
Kysy lisätietoja oppilaitoksesta 👍

Savonlinnan Taidelukio

Savonlinnan Taidelukio on Pohjoismaiden vanhin erikoislukio, jossa on kuvataidelukio ja musiikkilukio. Opintojen lopuksi opiskelijat saavat lukion päättötodistuksen ja suorittavat ylioppilastutkinnon. Opintoihin sisältyy monipuolisesti kuvataidetta tai musiikkia, kuten maamme muissakin erikoislukioissa.

Taidelukion suoritettuaan monet opiskelijat hakeutuvat kuvataiteen tai musiikin ammattiopintoihin. Opiskelijoilla on myös hyvät valmiudet jatkaa opintojaan millä tahansa alalla, sillä koulussa voi opiskella muun muassa pitkää matematiikkaa, monipuolisesti kieliä ja reaaliaineita. Lukion tilat ja laitteet ovat ajanmukaiset, joita voi hyödyntää myös koulutyön ulkopuolisella ajalla.

Opiskelijoita ympäri Suomea

Taidelukioon hakee opiskelijoita ympäri Suomen. Opiskelijoita on yhteensä noin 300, joista kolmannes on musiikkilinjalaisia. Musiikkilinjan sisällä toimii pieni ooppera/musiikkiteatterikoulutus.

Olennainen osa taidelukion toimintaa ovat poikkitaiteelliset produktiot, konsertit, näyttelyt ja opintomatkat. Koululla on paljon kansainvälisiä yhteyksiä.

Haluatko lisätietoa Savonlinnan taidelukion koulutustarjonnasta?

Löydät lisätietoa Savonlinnan Taidelukion koulutustarjonnasta ja opintojen sisällöstä alla olevasta koulutuslistauksesta. Jokaisen koulutusesittelyn yhteydessä sinulla on mahdollisuus lähettää Savonlinnan Taidelukiolle yhteydenottopyyntö ja saada vastauksia opintojen aloittamiseen liittyviin kysymyksiisi.

Koulutukset

Koulutukset Paikkakunta
Kuvataidelukio Savonlinna
Musiikkilukio Savonlinna
  • = Mukana 2. asteen yhteishaussa

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää oppilaitoksesta Savonlinnan Taidelukio? Täytä yhteystietosi, niin oppilaitos ottaa sinuun yhteyttä.

reCAPTCHA logo Tämä sivusto on suojattu reCAPTCHA:lla, ja Googlen tietosuojakäytäntö ja käyttöehdot ovat voimassa.

Sotilaspojankatu 3
57100 Savonlinna

Näytä puhelinnumero
www.taidelukio.fi

Arvioinnit

Keskiarvo: 4,5

Perustuu 33 arviointiin
Kirjoita arviointi
Veera
25 helmi 2021
Mielettömän hyvä pohja elämään

Luovuus, yhteisöllisyys, inhimillisyys.

taikkarilainen
08 tammi 2020
Parasta

Taikkari on paikka ihmisille, jotka ei oo vielä välttämättä löytäny itelleen sopivaa paikkaa elämässä. Sinne saa tulla sellasena kun on, ei tarvii yrittää tehä itestään mitään s...

Näytä lisätiedot
Papapapaa
13 tammi 2019

Huippu koulu :D Suosittelen, upea yhteishenki!

Sponsoroitu